Hej Boliga
- skal vi samarbejde og effektivisere jeres kommunikation?
Jeg er himmelråbende kreativ og initiativrig, når det handler om kommunikation og at påvirke mennesker. Jeg er i stand til at håndtere alt det tekniske og at udvikle alt det kreative. En massiv fordel og som gør, at jeg kan se og forstå hele processen.
Husk at mit CV findes i den skriftlige ansøgning.
Lasse Hauritz, Medietilrettelægger og Vært
Derfor skal I ansætte mig
jeg kan hæve jeres niveau indenfor digital kommunikation. Jeg ved hvordan sociale platforme fungerer og opererer ofte med humor (en ret effektiv markør). Jeg har en praktisk, selvlært erfaring og en teoretisk Bachelor, som danner grundlag for alt jeg kan i dag. Jeg forstår mig på mennesker (se blot videoerne nedenfor) og kan have en kommerciel kontekst med ombord uden, at det bliver den dominerende faktor, som forbrugeren opdager, og som de synes er kedeligt.
Jeg har en idé til et Long Form Seriel YouTube format, som vi bør lave sammen. Hvad sker der hvis man sætter tilfældige unge sammen under et tag og beder dem om at reflektere over værdien i at bo sammen og at bo ordentligt? To be continued 😉 ….
Spørgsmål? Call me. 🙂
Dinero skulle inspirere til flere iværksættere i Danmark
og derfor lavede vi Youtubekanalen med episoder, der på underholdende facon dykker ned i udvalgte danske iværksættere og deres forretning. Her kan du møde Kim og LEJSB. Fællesnævneren var, at vi eksekverende direkte på content creation og stimulerede målgruppen – vi fik flere tusinde visninger, som var den primære KPI.
Produktion: Lasse Hauritz, Vært: Lasse Hauritz, Konceptudvikling: Lasse Hauritz
Kommercielt møder underholdning.
I min tid i Dinero udviklede og driftede jeg Dinero’s Youtubekanal. Det handlede om at lave content, der kunne sikre fastholdelse (retention rate) og eksponering, men på akkurat samme tid viderebringe en kommerciel interesse. Noget, der kan sammenlignes med Boliga: et muligt behov for at formidle aktuel viden om prisstigninger på ejerlejligheder, en funktion jeres produkt tilbyder eller en større kampagne for at oplyse om værdien i at bo sammen med andre mennesker, men at gøre det i et format, der faktisk underholder og stimulerer. Det kræver forståelse for dramaturgi og i dette tilfælde for platformen YouTube.
To af videoerne findes ovenfor.
Hvad består min Bachelorgrad af - Medietilrettelæggelse?
Let me explain:
Screenshot fra DMJX.dk
Min uddannelse i Medietilrettelæggelse dækker over alt, der involverer audiovisuel kommunikation både hos B2C og B2B-segmentet. Jeg har oparbejdet komplette færdigheder indenfor kameraføring samt redigering, sociale medier, målgrupper og målgruppeanalyser, forretningsmodeller og KPI-analyser, konceptudvikling, dramaturgi og skuespile og andet, jeg selvfølgelig gerne forklare til en samtale.
Min faglighed er både dyb og bred, men alt drejer sig om kommunikation og formidling af budskaber og mål i formater, der tager hensyn til målgruppe og afsender (jer).
Hvad kan jeg? 14 centrale færdigheder, der kommer jer til gode:
1. Afkode en virksomheds DNA og kommunikative ønsker bl.a. Tone Of Voice.
2. Opsøge og forhandle med eksterne fx influencers herunder at pitche koncepter og ideer internt og eksternt.
3. Arbejde journalistisk (læs: præcision) og forbinde det med "spillereglerne" på platforme.
4. Tale med alle (og alt) i sjove, følsomme, sensationelle og 'alt derimellem' interviews.
5. Forstå genrer og stilarter indenfor medier, kommunikation og underholdning.
6. Arbejde intensivt med USP's, KPI's, Pain & Gains (forretningsmodeller), demografiske data og content-data herunder Retention Rates samt Reach mv.
7. Konceptudvikle til mindste detalje - både foran og bagved kameraet - via kursus i Mediekonceptudvikling på DMJX.
8. Bruge indsigter og research og gøre det til praksis.
9. Bruge min skarpe sans for målgrupper.
10. Forstå YouTube, Meta-platforme og TikTok både teknisk og kulturelt og opsætte og administrere paid ads.
11. Designe videocontent med klassisk fortælledramaturgi med start-midte-slutning eller bruge nyere metoder med midte-start-slutning.
12. Samarbejde og sparring i teams (vigtigt).
13. Uddannet fra Danmarks Medie- & Journalisthøjskole med fokus på visuel formidling i kommerciel kontekst.
5. Forstå genrer og stilarter indenfor medier, kommunikation og underholdning.
14. Arbejde som one-man-army om nødvendigt - jeg kan håndtere alle kameraer, lyd- og redigeringsudstyr hvorfor jeg kan full-on eksekvere og levere på produktioner på selvstændig facon.
TikTok og regnskab?
Jeg havde ansvar for at udvikle og drifte Dinero’s TikTok. Keep in mind: Dinero er et regnskabsprogram. Tørt og kedeligt. TikTok er en funky og spontan platform. De to ting skulle spille sammen og målet var, at få Reach. Jeg opfandt flere koncepter heriblandt et vox-pop-format og et format, der explainede diverse regnskabsregler i Danmark. Alt med platformens regler for øje i forhold til dramaturgi.
Du kan se alle videoerne på: https://www.tiktok.com/@dinerodk
Lønsumsafgift. Bøvs.
Her er to ads fra en videokampagne, som jeg lavede hos Dinero. Jeg lagde vægt på, at gøre noget tørt papirarbejde og administration til noget funky; spille på koncepterne i dramaturgi og putte det ind i et lille fiktions-videounivers. Annoncerne tæller i alt 8 stykker, der florerer på Meta.
Annoncerne sælger et digitalt modul – Lønsumsafgift – som ikke just er skægt eller iøjenfaldende – det var opgaven at få modulet til netop at blive opdaget.
Jeg har i øvrigt lagt stemme til CTA, som høres til sidst.
Her er en udtalelse fra min tidligere leder:
Mikkel kan kontaktes via https://www.linkedin.com/in/mikkelvastila/
Udvalgt guf fra et live-show, voxpop og nogle heldige gutter:
Udpluk af øvrige produktioner, jeg har lavet:
Videoen til højre er et led i en større kampagne for Egedal Kommune og deres Ungdomsskole. Jeg stod for at konceptudvikle og producere videoerne – de kørte på diverse online medier, hvor målgruppen opholdte sig.
Tak for tiden og ikke mindst scrolleriet på min hjemmeside.
Jeg håber at møde jer i virkeligheden og at vi dér kan finde frem til det perfekte match. 🙂