Hej Dyrenes Beskyttelse

- kan I bruge mig?

Jeg kan fremme en kommerciel dagsorden, men i et forbrugervenligt format, så man undgå frafald. Det kan fx være på YouTube, Facebook eller TikTok. Det hele handler om effektiv historiefortælling. 

Jeg har konceptudviklet på flere formater, hvor jeg selv indgår. Det har været med strategien for øje. Fx med Kim Selch (speakeren) var det vigtigt for os, at der var en præsentabel, passende og autentisk vært til stede. På TikTok skulle værten være med gakket og hyped derimod. Hvem ved – måske Dyrenes Beskyttelse skal åbne op for en tæt forbindelse mellem en karakter på en platform og Dyrenes Beskyttelse? Det er i strategi, mange bruger i dag. 

Jeg har brugt min egen stemme fordi det var effektivt.

Før optagelserne gik igang udarbejdede jeg et komplet manuskript, som både tog højde for de ting, der var vigtige at få med og sagt – men også alt det, som skulle opstå naturligt. Det er en kunst, at få på video, men det var centralt for at sådan en reportage-episode kan bestå. 

TikTok og andre Short-Forms:

TikTok er en skæg størrelse. Jeg arbejdede ind under huden på de fleste af de trends, der eksisterede, da jeg var ansat. Tag et kig på videoerne via dette link: https://www.tiktok.com/@dinerodk  

13 ting jeg kan, som vil være jeres fordel:

1. Kommunikerer i en kommerciel kontekst til forbrugere og/eller B2B

2. Tale med alle (og alt). 

3. Bruge dramaturgiske principper i formidling på video (det man kender fra teatrets ophav og som i daglig tale kaldes Storytelling). 

4. Forstå genrer og stilarter indenfor medier, kommunikation og underholdning (fx er der stor forskel på Instagram, TikTok og YouTube både kulturelt og teknisk). 

5. Konceptudvikle til mindste detalje.

6. Producere og redigere samt komplet betjening af kamerasystemer og -udstyr.

7. Gennemgående kendskab til Adobe og herunder Premiere Pro.

8. Bruge data, indsigter og research og gøre det til praksis. (det kunne fx være via Google Analytics)

9. Bruge min skarpe sans for målgrupper.

10. Undervise i billede- og videoproduktion.

11. Samarbejde og sparring (vigtigt).  

12. Bruge journalistiske metoder i kombination med dramaturgisk, relevant historiefortælling.


13. Forstå forskellen på Long-Forms, Short-Forms og platforme både teknisk og kulturelt (altså: hvad gælder i 9:16 og hvad gælder i16:9 eksempelvis?)




En udtalelse fra min tidligere leder:

Jeg har haft fornøjelsen af at have Lasse under vingerne i hans periode hos Visma Dinero. Hvis du søger en idé-generator af en anden verden, som ikke nøjes med at komme på idéerne, men også løber stærkere end nogen anden, når det kommer til at få eksekveret, så er Lasse your guy. Lasse er særligt god til at forholde sig pragmatisk til tingene, og bruger sit gode humør til at finde en løsning på de problemer som ville få andre til at sætte sig over i hjørnet og græde. Særligt excellerer han når det kommer til at mixe den kommercielle verden med kreativ underholdning. Og sidst, men bestemt ikke mindst, er Lasse faktisk bare en skide god kollega. Et menneske som lytter, reflekterer og derfor kan komme med input til ting, som andre ville finde fremmed. Bonus-point for hans evne til at bevæge sig naturligt foran et kamera. Min tese er at Lasse kun er til låns, indtil den dag DR giver ham sit eget talkshow.
Mikkel Vastila
Creative Project Manager, Visma Dinero

Udpluk af det jeg har lavet:

Ses vi til en samtale? 🙂