Hej Krenkerup Bryggeri
- skal vi samarbejde og effektivisere jeres digitale og visuelle kommunikation?
Jeg er himmelråbende kreativ og initiativrig, når det handler om kommunikation og at påvirke mennesker i en kommerciel kontekst. Jeg er i stand til at håndtere alt det tekniske og at udvikle alt det kreative. En massiv fordel og som gør, at jeg kan se og forstå hele processen.
Husk at mit CV findes i den skriftlige ansøgning.
Lasse Hauritz, bachelorgrad i Medietilrettelæggelse og some-ekspert
Derfor skal I ansætte mig
jeg kan hæve jeres niveau indenfor digital kommunikation både når det gælder grafik og video. Jeg ved hvordan sociale platforme fungerer og opererer ofte med humor (en ret effektiv markør), hvis det er passende. Jeg har en praktisk, selvlært erfaring og en teoretisk Bachelor, som danner grundlag for alt jeg kan i dag indenfor visuel kommunikation. Jeg forstår mig på mennesker (se blot videoerne nedenfor) og kan have en kommerciel kontekst med ombord uden, at det bliver den dominerende faktor, som forbrugeren opdager, i det indhold de skal se, og som de synes er kedeligt.
Jeg har en idé til et jer (som jeg selvfølgelig gerne vil løbe med): hvorfor ikke øge aktiviteten på jeres YouTube-kanal? Der er god potentiale for at nørde, deep dive, eksperimentere og vise hvad der sker bag dørene hos jer. Med den rette plan, er det content, der vil skinne. I’m ready.
Spørgsmål? Call me. 🙂
Dinero skulle inspirere til flere iværksættere i Danmark
og derfor lavede vi Youtubekanalen med episoder, der på underholdende facon dykker ned i udvalgte danske iværksættere og deres forretning. Her kan du møde Kim og LEJSB. Fællesnævneren var, at vi eksekverende direkte på content creation og stimulerede målgruppen – vi fik flere tusinde visninger, som var den primære KPI.
Produktion: Lasse Hauritz, Vært: Lasse Hauritz, Konceptudvikling: Lasse Hauritz
Kommercielt møder underholdning.
I min tid i Dinero udviklede og driftede jeg Dinero’s Youtubekanal. Det handlede om at lave content, der kunne sikre fastholdelse (retention rate) og eksponering, men på akkurat samme tid viderebringe en kommerciel interesse. Noget, der kan sammenlignes med jer: et muligt behov for at formidle aktuel viden om den måde i arbejder på, jeres mål og hvem i er eller nogle facts som ingen rigtig kender til om bryggeriet, men at gøre det i et format, der faktisk underholder og stimulerer. Det kræver forståelse for dramaturgi og i dette tilfælde for platformen YouTube.
To af videoerne findes ovenfor.
Hvad består min Bachelorgrad af - Medietilrettelæggelse?
Let me explain:
Screenshot fra DMJX.dk
Min uddannelse i Medietilrettelæggelse på DMJX dækker over alt, der involverer audiovisuel kommunikation både hos B2C og B2B-segmentet. Jeg har oparbejdet komplette færdigheder indenfor kameraføring samt redigering, sociale medier, målgrupper og målgruppeanalyser, forretningsmodeller og KPI-analyser, konceptudvikling, dramaturgi og skuespile og andet, jeg selvfølgelig gerne forklare til en samtale.
Min faglighed er både dyb og bred, men alt drejer sig om kommunikation og formidling af budskaber og mål i formater, der tager hensyn til målgruppe og afsender (jer).
Hvad kan jeg? 14 centrale færdigheder, der kommer jer til gode:
1. Afkode en virksomheds DNA og kommunikative ønsker bl.a. Tone Of Voice.
2. Betjene kamera- og lydudstyr, Adobe-systemer samt billedbehandlingsprogrammer på et professionelt plan.
3. Arbejde journalistisk (læs: præcision) og kommercielt og forbinde det med "spillereglerne" på platforme.
4. Tale med alle (og alt) og opsøge vinklen i sjove, følsomme, sensationelle og 'alt derimellem' interviews.
5. Forstå genrer og stilarter indenfor medier, kommunikation og underholdning.
6. Arbejde intensivt med USP's, KPI's, Pain & Gains (forretningsmodeller), demografiske data og content-data herunder Retention Rates samt Reach mv.
7. Konceptudvikle til mindste detalje - både foran og bagved kameraet - via kursus i Mediekonceptudvikling på DMJX.
8. Bruge indsigter og research og gøre det til praksis fx medietrends og kommercielle kommunikationsvalg.
9. Bruge min skarpe sans for målgrupper.
10. Forstå YouTube, Meta-platforme og TikTok både teknisk og kulturelt og opsætte og administrere paid ads.
11. Designe videocontent med klassisk fortælledramaturgi med start-midte-slutning eller bruge nyere metoder med midte-start-slutning.
12. Samarbejde og sparring i teams (vigtigt).
13. Uddannet fra Danmarks Medie- & Journalisthøjskole med fokus på visuel formidling i kommerciel kontekst.
5. Forstå genrer og stilarter indenfor medier, kommunikation og underholdning.
14. Arbejde som one-man-army om nødvendigt - jeg kan håndtere alle kameraer, lyd- og redigeringsudstyr hvorfor jeg kan full-on eksekvere og levere på produktioner på selvstændig facon.
TikTok og regnskab?
Jeg havde ansvar for at udvikle og drifte Dinero’s TikTok. Keep in mind: Dinero er et regnskabsprogram. Tørt og kedeligt. TikTok er en funky og spontan platform. De to ting skulle spille sammen og målet var, at få Reach. Jeg opfandt flere koncepter heriblandt et vox-pop-format og et format, der explainede diverse regnskabsregler i Danmark. Alt med platformens regler for øje i forhold til dramaturgi.
Vi havde en gns. visningsfrekvens på 18.000 pr. 7. dag, da jeg driftede og udviklede på platformen.
Nu er det jeres tur: Øl og TikTok?
Du kan se alle videoerne på: https://www.tiktok.com/@dinerodk
Lønsumsafgift. Bøvs.
Her er to ads fra en videokampagne, som jeg lavede hos Dinero. Jeg lagde vægt på, at gøre noget tørt papirarbejde og administration til noget funky; spille på koncepterne i dramaturgi og putte det ind i et lille fiktions-videounivers. Annoncerne tæller i alt 8 stykker, der florerer på Meta.
Annoncerne sælger et digitalt modul – Lønsumsafgift – som ikke just er skægt eller iøjenfaldende – det var opgaven at få modulet til netop at blive opdaget.
Jeg har i øvrigt lagt stemme til CTA, som høres til sidst.
Her er en udtalelse fra min tidligere leder:
Mikkel kan kontaktes via https://www.linkedin.com/in/mikkelvastila/
Udvalgt guf fra et live-show, voxpop og nogle heldige gutter:
Udpluk af øvrige produktioner, jeg har lavet:
Videoen til højre er et led i en større kampagne for Egedal Kommune og deres Ungdomsskole. Jeg stod for at konceptudvikle og producere videoerne – de kørte på diverse online medier, hvor målgruppen opholdte sig.
Tak for tiden og ikke mindst scrolleriet på min hjemmeside.
Jeg håber at møde jer i virkeligheden og at vi dér kan finde frem til det perfekte match. 🙂