Hej Salling
- skal vi smække den der Tikken-Tokken opad, så den aldrig falder nedad?
Jeg er den type, der løber efter målet og ja, jeg tør være akavet på et kamera, hvis det er det, der skal til. Jeg er også cool hvis jeg selv skal sige det. Jeg har de sidste to år udviklet og driftet Visma Dinero’s TikTok og genereret gns. 25.000 visninger om ugen. Are you ready?
Husk at mit CV findes i den skriftlige ansøgning.

Lasse Hauritz, Medietilrettelægger og TikTok-Vært
Derfor skal du ansætte mig
Allerførst: jeg kan (en del ting) indenfor audiovisuel kommunikation (videoer). Jeg har samlet det vigtigste (TikTok) først og så kan du ellers bare scroller derne’-a’ og se hvad jeg også kan.
Jeg mener, du bør ansætte mig fordi jeg tænker anderledes (sådan nærmeste hver dag) og er ikke bleg for at udfordre hvad vi “aftalte på mødet i går”, hvis det virkelig batter. Det tror jeg på er med til, at vi bliver skarpere, mere fængende og on-point i en digital, lynhurtig udvikling specielt når det handler om TikTok. Jeg forstår mig på kulturel adfærd i en kommunikativ sammenhæng (læs: trends) og ved hvordan man hiver en kommerciel vinkel med uden, at det bliver indlysende. Jeg gør ting taktile. Hertil har jeg erfaring som kursusholder, hvor jeg både har undervist seniorer på fotohold og unge i ungdomsklubber i bl.a. SoMe og at optræde foran et publikum.
Jeg har tilladt mig at lave en lille tjek-liste ud fra jobopslaget for at bekræfte hvad jeg kan, som du kræver:
- Du elsker TikTok, men holder dig også opdateret på de andre sociale medier ✅
- Du er ikke bange for en kommerciel verden, hvor dine kollegaer brænder for markedsføring ✅
- Du har kørekort + bil og er klar på at tage hen, hvor det gode content er ✅
- Du kan arbejde struktureret, selvstændigt og uddelegere opgaver til studentermedhjælpere og praktikanter ✅
- Du har teknisk snilde og kan redigere videoer på egen hånd ✅
- Du er ikke bange for selv at stå foran kameraet ✅
Skal vi gi’ det et skud? Call me. 🙂
TikTok og regnskab?
Jeg havde ansvar for at udvikle og drifte Dinero’s TikTok. Keep in mind: Dinero er et regnskabsprogram. Tørt og kedeligt. TikTok er en funky og spontan platform. De to ting skulle spille sammen og målet var, at få Reach. Jeg opfandt flere koncepter heriblandt et vox-pop-format og et format, der explainede diverse regnskabsregler i Danmark. Alt med platformens regler for øje i forhold til dramaturgi.
Du kan se alle videoerne på: https://www.tiktok.com/@dinerodk (jeg kan desværre ikke linke direkte til dem her, da det er virksomheden der ejer dem. Det håber jeg alligevel kan fungere)
stats: gns. visninger pr. uge: 25.000
likes-forøgelse efter min indtræden: 10.000-15.000
Jeg blev lukket ind på Grøn Koncert i 10 timer med ét mål: Bring Den Gode Energi Videre.
I did:
Andet Short Form-hyggeri:
Og så til Long Form productions: YouTube
Dinero skulle inspirere til flere iværksættere i Danmark
og derfor lavede vi Youtubekanalen med episoder, der på underholdende facon dykker ned i udvalgte danske iværksættere og deres forretning. Her kan du møde Kim og LEJSB. Fællesnævneren var, at vi eksekverende direkte på content creation og stimulerede målgruppen – vi fik flere tusinde visninger, som var den primære KPI.
Produktion: Lasse Hauritz, Vært: Lasse Hauritz, Konceptudvikling: Lasse Hauritz
Kommercielt møder underholdning.
I min tid i Dinero udviklede og driftede jeg Dinero’s Youtubekanal. Det handlede om at lave content, der kunne sikre fastholdelse (retention rate) og eksponering, men på akkurat samme tid viderebringe en kommerciel interesse. Noget, der kan sammenlignes med jer: et muligt behov for at formidle aktuel viden om nye produktion eller handlemuligheder eller en større kampagne for at oplyse om værdien i at handle ind og lave mad med andre mennesker, men at gøre det i et format, der faktisk underholder og stimulerer. Det kræver forståelse for dramaturgi og i dette tilfælde for platformen YouTube.
To af videoerne findes ovenfor.
Kan man stimulere folk til at oprette en virksomhed - sådan helt konkret?
Oh yes. Vi lavede denne dokumentaristiske, udfordringsfyldte serie til YouTube, hvor vi forsøger at skabe en virksomhed fra bunden. Top kommercielt, men i top underholdning.
Her er to ads fra en videokampagne, som jeg lavede hos Dinero til Meta. Jeg lagde vægt på, at gøre noget tørt papirarbejde og administration til noget funky; spille på koncepterne i dramaturgi og putte det ind i et lille fiktions-videounivers. Annoncerne tæller i alt 8 stykker, der florerer på Meta.
Annoncerne sælger et digitalt modul – Lønsumsafgift – som ikke just er skægt eller iøjenfaldende – det var opgaven at få modulet til netop at blive opdaget.
Jeg har i øvrigt lagt stemme til CTA, som høres til sidst.
Faktisk har jeg en uddannelse indenfor audiovisuel kommunikation. Jep. Jeg er både selvlært og teoretisk bygget. Læs om den her:
Hvad består min Bachelorgrad af: Medietilrettelæggelse?
Let me explain:
Screenshot fra DMJX.dk
Min bacheloruddannelse i Medietilrettelæggelse dækker over alt, der involverer audiovisuel kommunikation både hos B2C og B2B-segmentet. Jeg har uddannet indenfor kameraføring samt redigering, sociale medier, målgrupper og målgruppeanalyser, forretningsmodeller og KPI-analyser, konceptudvikling, dramaturgi og skuespile og andet, jeg selvfølgelig gerne forklare til en samtale.
Min faglighed er både dyb og bred, men alt drejer sig om kommunikation og formidling af budskaber og mål i formater, der tager hensyn til målgruppe (kunderne) og afsender (jer).
Hvad kan jeg? 14 centrale færdigheder, der kommer jer til gode:
1. Afkode en virksomheds DNA og kommunikative ønsker bl.a. Tone Of Voice.
2. Indtage værtsrolle og følge dramaturgiske principper, som bruges fra teater til at fange og fastholde.
3. Arbejde journalistisk (læs: præcision) og forbinde det med "spillereglerne" på platforme.
4. Tale med alle (og alt) i sjove, følsomme, sensationelle og 'alt derimellem' interviews.
5. Forstå genrer og stilarter indenfor medier, kommunikation og underholdning.
6. Arbejde intensivt med USP's, KPI's, Pain & Gains (forretningsmodeller), demografiske data og content-data herunder Retention Rates samt Reach mv.
7. Konceptudvikle til mindste detalje - både foran og bagved kameraet - via kursus i Mediekonceptudvikling på DMJX.
8. Bruge indsigter og research og gøre det til praksis (fx FunFacts om Salling?).
9. Bruge min skarpe sans for målgrupper.
10. Forstå TikTok både teknisk og kulturelt og opsætte og administrere paid ads.
11. Designe videocontent med klassisk fortælledramaturgi med start-midte-slutning eller bruge nyere metoder med midte-start-slutning.
12. Samarbejde og sparring i teams (vigtigt).
13. Opsøge og forhandle med eksterne fx influencers herunder at pitche koncepter og ideer internt og eksternt samt at holde oplæg eksternt og internt.
5. Forstå genrer og stilarter indenfor medier, kommunikation og underholdning.
14. Arbejde som one-man-army om nødvendigt - jeg kan håndtere alle kameraer, lyd- og redigeringsudstyr hvorfor jeg kan full-on eksekvere og levere på produktioner på selvstændig facon og jeg kan redigere på en mobil eller et kæmpe setup.
En udtalelse fra min tidligere leder:
Mikkel kan kontaktes via https://www.linkedin.com/in/mikkelvastila/
Udpluk af øvrige produktioner, jeg har lavet:
Videoen til højre er et led i en større kampagne for Egedal Kommune og deres Ungdomsskole. Jeg stod for at konceptudvikle og producere videoerne – de kørte på diverse online medier, hvor målgruppen opholdte sig.
Tak for tiden og ikke mindst scrolleriet på min hjemmeside.
Jeg håber at møde jer i virkeligheden og at vi dér kan finde frem til det perfekte match. 🙂