Hej Sol Og Strand
- kan I bruge mig?
Jeg kan fremme en kommerciel dagsorden, men i et forbrugervenligt format, så man undgå frafald. Det kan fx være på YouTube, Facebook eller TikTok. Det hele handler om effektiv content.
Jeg har konceptudviklet på flere formater, hvor jeg selv indgår. Det har været med strategien for øje. Fx med Kim Selch (speakeren) var det vigtigt for os, at der var en præsentabel, passende og autentisk vært til stede. På TikTok skulle værten være med gakket og hyped derimod. Hvem ved – måske Sol Og Strand skal åbne op for en tæt forbindelse mellem en karakter på en platform og Sol Og Strand?
Jeg har brugt min egen stemme fordi det var effektivt.
TikTok er en skæg størrelse. Jeg arbejdede ind under huden på de fleste af de trends, der eksisterede, da jeg var ansat. Tag et kig på videoerne via dette link: https://www.tiktok.com/@dinerodk
Her er der i øvrigt to eksempler på en Meta-kampagne, jeg lavede for Dinero: https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=893253142836950&id=100064568181219&mibextid=wwXIfr&rdid=c8EiORxdjO2Zvr3o
og
11 ting jeg kan, som vil være jeres fordel:
1. Kommunikerer i en kommerciel kontekst til forbrugere og B2B
2. Tale med alle (og alt).
3. Bruge dramaturgiske principper i formidling på video (det man kender fra teatrets ophav og som i daglig tale kaldes Storytelling).
4. Forstå genrer og stilarter indenfor medier, kommunikation og underholdning (fx er der stor forskel på Instagram, TikTok og YouTube både kulturelt og teknisk).
5. Konceptudvikle til mindste detalje.
6. Bruge data, indsigter og research og gøre det til praksis. (det kunne fx være via Google Analytics)
7. Bruge min skarpe sans for målgrupper.
8. Designe Thumbnails, coverbilleder, billeder til artikler og opdatere hjemmesider
9. Samarbejde og sparring (vigtigt).
10. Være på konstant forkant med digitale trends og platforme. (fx er YouTube i 2025 på vej mod automatisering til creators i deres Shorts. Måske det kan blive relevant for Sol Og Strand).
11. Bruge mine menneskelige og sociale færdigheder i min kommunikation med mennesker både fysisk og digitalt (fx i et kommentarspor - det gjorde jeg hos Dinero).
4. Forstå genrer og stilarter indenfor medier, kommunikation og underholdning (fx er der stor forskel på Instagram, TikTok og YouTube både kulturelt og teknisk).