Hej Wiley X

- skal vi samarbejde og effektivisere jeres content?

Jeg er himmelråbende kreativ og initiativrig, når det handler om, branding, kommunikation og at påvirke mennesker. Jeg er i stand til at håndtere alt det tekniske og at udvikle alt det kreative. En massiv fordel og som gør, at jeg kan se og forstå hele processen. 

Husk at mit CV findes i den skriftlige ansøgning. 

Lasse Hauritz, Medietilrettelægger og Vært 

Derfor skal I ansætte mig

jeg kan hæve jeres niveau indenfor digital kommunikation, markedsføring og branding. Jeg ved hvordan sociale platforme fungerer og opererer ofte med humor (en ret effektiv markør, hvis det er passende). Jeg har en praktisk, selvlært erfaring og en teoretisk Bachelor fra DMJX, som danner grundlag for alt jeg kan i dag. Jeg ved hvordan man arbejder med kameraer, lydudstyr og redigeringsprogrammer såsom Premiere Pro. Dertil er jeg en kæmpe nøøøørd, når det handler om det faktiske content; det som er det geniale og det, som tiltrækker opmærksomhed. Konceptudvikling, målgrupper, dramaturgi…jeg kan sgu det hele. Bold to say, but true. Jeg forstår mig på mennesker (se blot videoerne nedenfor) og kan have en kommerciel kontekst med ombord uden, at det bliver den dominerende faktor, som forbrugeren opdager, og som de synes er kedeligt. 

Jeg har en idé – Wiley X skal på YouTube med et formateret, serielt program, der tvinger danskerne ud i udfordringer. Ikke bare tilfældige danskere, men jeres skarpeste målgruppe. Jeg eksekverer i samarbejde med alle de andre dygtige hjerne hos jer, og jeg kan sætte mine færdigheder indenfor dramaturgiske personbårede videofortællinger i spil. Nice, ik? 

Spørgsmål? Call me. 🙂  

Dinero skulle inspirere til flere iværksættere i Danmark

og derfor lavede vi Youtubekanalen med episoder, der på underholdende facon dykker ned i udvalgte danske iværksættere og deres forretning. Her kan du møde Kim og LEJSB. Fællesnævneren var, at vi eksekverende direkte på content creation og stimulerede målgruppen – vi fik flere tusinde visninger, som var den primære KPI. 

Produktion: Lasse Hauritz, Vært: Lasse Hauritz, Konceptudvikling: Lasse Hauritz 

Kommercielt møder underholdning.

I min tid i Dinero udviklede og driftede jeg Dinero’s Youtubekanal. Det handlede om at lave content, der kunne sikre fastholdelse (retention rate) og eksponering, men på akkurat samme tid viderebringe en kommerciel interesse. Noget, der kan sammenlignes med jer: et muligt behov for at formidle aktuel viden om produkter, en serie alla den jeg beskrev ovenfor eller en større kampagne for at oplyse om værdien i at gøre ting med andre mennesker, men at gøre det i et format, der faktisk underholder og stimulerer. Det kræver forståelse for dramaturgi og i dette tilfælde for platformen YouTube.

To af videoerne findes ovenfor. 

(desværre bare et screenshot fra Grøn Koncert. Videoen findes længere nede, bare rolig!)

Hvad består min Bachelorgrad af - Medietilrettelæggelse?

Let me explain:

Screenshot fra DMJX.dk

Min uddannelse i Medietilrettelæggelse dækker over alt, der involverer audiovisuel kommunikation både hos B2C og B2B-segmentet. Jeg har oparbejdet komplette færdigheder indenfor kameraføring samt redigering, sociale medier, målgrupper og målgruppeanalyser, digitalt grafisk arbejde, forretningsmodeller og KPI-analyser, konceptudvikling, dramaturgi og skuespile og andet, jeg selvfølgelig gerne forklare til en samtale. 

Min faglighed er både dyb og bred, men alt drejer sig om kommunikation og formidling af budskaber og mål i formater, der tager hensyn til målgruppe og afsender (jer). 

Hvad kan jeg? 14 centrale færdigheder, der kommer jer til gode:

1. Afkode en virksomheds DNA og kommunikative ønsker bl.a. Tone Of Voice.

2. Opsøge og forhandle med eksterne fx influencers herunder at pitche koncepter og ideer internt og eksternt og at fastholde ønskede kommercielle vinkel.

3. Arbejde journalistisk (læs: præcision) og forbinde det med "spillereglerne" på platforme.

4. Tale med alle (og alt) i sjove, følsomme, sensationelle og 'alt derimellem' interviews. 

5. Forstå genrer og stilarter indenfor medier, kommunikation og underholdning. 

6. Arbejde intensivt med USP's, KPI's, Pain & Gains (forretningsmodeller), demografiske data og content-data herunder Retention Rates samt Reach mv.

7. Konceptudvikle til mindste detalje - både foran og bagved kameraet - via kursus i Professionel Mediekonceptudvikling på DMJX.

8. Bruge indsigter og research og gøre det til praksis.

9. Bruge min skarpe sans for målgrupper.

10. Forstå YouTube, Meta-platforme og TikTok både teknisk og kulturelt og opsætte og administrere paid ads.

11. Designe videocontent med klassisk fortælledramaturgi med start-midte-slutning eller bruge nyere metoder med midte-start-slutning.

12. Samarbejde og sparring i teams (vigtigt).

13. Uddannet fra Danmarks Medie- & Journalisthøjskole med fokus på visuel formidling i kommerciel kontekst.


14. Arbejde som one-man-army om nødvendigt - jeg kan håndtere alle kameraer, lyd- og redigeringsudstyr hvorfor jeg kan full-on eksekvere og levere på produktioner på selvstændig facon.



TikTok og regnskab?

Jeg havde ansvar for at udvikle og drifte Dinero’s TikTok. Keep in mind: Dinero er et regnskabsprogram. Tørt og kedeligt. TikTok er en funky og spontan platform. De to ting skulle spille sammen og målet var, at få Reach. Jeg opfandt flere koncepter heriblandt et vox-pop-format og et format, der explainede diverse regnskabsregler i Danmark. Alt med platformens regler for øje i forhold til dramaturgi.  

Du kan se alle videoerne på: https://www.tiktok.com/@dinerodk 

Lønsumsafgift. Bøvs.

Her er to ads fra en videokampagne, som jeg lavede hos Dinero. Jeg lagde vægt på, at gøre noget tørt papirarbejde og administration til noget funky; spille på koncepterne i dramaturgi og putte det ind i et lille fiktions-videounivers. Annoncerne tæller i alt 8 stykker, der florerer på Meta.  

Annoncerne sælger et digitalt modul – Lønsumsafgift –  som ikke just er skægt eller iøjenfaldende – det var opgaven at få modulet til netop at blive opdaget. 
Jeg har i øvrigt lagt stemme til CTA, som høres til sidst. 

Her er en udtalelse fra min tidligere leder:

Jeg har haft fornøjelsen af at have Lasse under vingerne i hans periode hos Visma Dinero. Hvis du søger en idé-generator af en anden verden, som ikke nøjes med at komme på idéerne, men også løber stærkere end nogen anden, når det kommer til at få eksekveret, så er Lasse your guy. Lasse er særligt god til at forholde sig pragmatisk til tingene, og bruger sit gode humør til at finde en løsning på de problemer som ville få andre til at sætte sig over i hjørnet og græde. Særligt excellerer han når det kommer til at mixe den kommercielle verden med kreativ underholdning. Og sidst, men bestemt ikke mindst, er Lasse faktisk bare en skide god kollega. Et menneske som lytter, reflekterer og derfor kan komme med input til ting, som andre ville finde fremmed. Bonus-point for hans evne til at bevæge sig naturligt foran et kamera. Min tese er at Lasse kun er til låns, indtil den dag DR giver ham sit eget talkshow. skrevet i december 2024.

Mikkel kan kontaktes via https://www.linkedin.com/in/mikkelvastila/
Mikkel Vastila
Creative Project Manager, Visma Dinero

Udvalgt guf fra et live-show, voxpop og nogle heldige gutter:

Udpluk af øvrige produktioner, jeg har lavet:

Videoen til højre er et led i en større kampagne for Egedal Kommune og deres Ungdomsskole. Jeg stod for at konceptudvikle og producere videoerne – de kørte på diverse online medier, hvor målgruppen opholdte sig. 

 

Tak for tiden og ikke mindst scrolleriet på min hjemmeside. 

Jeg håber at møde jer i virkeligheden og at vi dér kan finde frem til det perfekte match. 🙂