HBV står for Hovedpersonsbåret Videofortælling
og går i sin enkelthed ud på, at fremhæve det banale. Det som ikke virker effektivt eller som noget, der ikke bør videreformidles. Erfaringen er stikmodsat. Brug hvad du laver som direkte indhold. Måske er du bilforhandler der hver dag skal træffe store beslutninger eller massør, der håndterer komplekse skader?
Det her er eksempler
Heidi
Heidi er ramt af fysisk sygdom resten af sit liv. Produktionen med hende er dels med ønske om inspiration, men set i et forretningsperspektiv kan mange af aspekterne overføres direkte til din forretning.
Kig mere i haven
Vi burde måske sanke lidt mere.
Lasse og benet
Lasse har bygget et nyt ben. Han har virksomheden og med historien kombinerer vi regulær markedsføring og effektiv historiefortælling.
Den gave der er ved at løse
René er rygmand og fikser folk hver dag. Det handler dog om mere end en forretning - det at hjælpe andre mennesker.
Hovedpersonsbåret Videofortælling
Vi tænder på mennesker.
Du skal ikke læse det i erotisk forstand, men den forbindelse der opstår mellem køber og sælger, der får køber til at – købe.
Som et led til at gøre denne process kortere, er vi ligeledes eksperter i at producere Hovedpersonsbårene Videofortællinger.
Det er en genre, der læner sig op af underholdningsformatet man kender fra Public Service-TV. Vi har twistet sagerne og gjort det muligt, at opnå samme appel med en kommerciel indgangsvinkel.
Til fordel for din virksomhed.
Det handler om mennesker og hvad der er på spil i deres liv.
Denne genre indenfor videoproduktion forudsætter ikke stort budget, lys, lyd, kameratekikker og booking af lokationer. Det er udelukkende fordi, at genren ikke opererer i de felter, der kræver sådanne foranstaltninger.
Det skyldes ganske enkelt, at fokus er mennesket og dets motivationer. I en Hovedpersonsbåret Videofortælling – der skal have et kommercielt twist – handler det om, at lokalisere det særprægede, relevante og udviklende. Elementer, der understøtter en indirekte salgs- eller kampagnemæssig fremme. I mellem al den autentiske fortælling, ligger det som organisationen eller virksomheden vil have belyst.