Udpluk af gennemførte cases

Vores Egedal, Buresø og skøn skinnende natur

I videoen nedenfor bruges naturbaserede klip og en speak, der bidrager til det samlede udtryk

Vores Egedal dækker bl.a. over Buresø. En naturperle i et naturområde. Med ønsket om at viderebringe de muligheder Buresø består af gik Hauritz Media sammen med Vores Egedal og skabte denne video. 

 

Finten i denne video, er den speak og det musikvalg, der indtræder.

I kombination med en strategisk udvalgt speak, klip – herunder introen og slutningen med et droneklip – og musik formår Vores Egedal, at skabe fornemmelsen: ro, natur, glæde, gåture, familie og hvad ellers den enkelte beskuer får på nethinden, når videoen ses. 

I dag pryder denne video Vores Egedal’s medier, der skal belyse hvilken skøn kommune Egedal er, når man tør springe ud i naturen. 

Heidi, et Tungt Hoved og et Let Kamera

Jannike Grey: Hundetræner

Ung Egedal - fremskydning af holdene

Zoo København

Egedal Musik- og Kulturskole

Budskabet via skuespil og replikker

I Egedal går man højt op i musik og samspil for byens unge. Det stod klart, at ved rekruttering for den nye sæson måtte der nye boller på suppen – der skulle formidles via en anderledes facon end sædvanlig. 

 

Musikskolen havde et ønske om en ikke-reklamefilm, som man normalt kan bruge til, at gennemfører et budskab. Teamet på skolen havde udviklet et udkast, som Hauritz Media bliver inkluderet i. Straks påbegyndes yderligere udvikling og konkretisering. 

Slutteligt gennemføres koordinering, briefing og optagelser af medvirkende lærere. Det var vigtigt for Hauritz Media at hver enkelt medarbejder/lærer følte sig godt tilpas foran kameraet samtidig med, at formalia blev overholdt – således alt planlagt i henhold til produktionen. 

I dag benyttes produktionen til dels intern og ekstern markedsføring for Egedal Musik- og Kulturskole. 

Grøn Koncert

Inddragelse af brugeren – fysisk og digitalt 

Intet som skæg og ballade med sit publikum. Det foregår her til Grøn Koncert, hvor hovedfokus er inddragelse af dels de gæster, der er til stede, men ligeså dem, der kigger med via fx. SoMe. 

Forud for produktion blev konceptet udviklet til et let, men underholdende format. På den måde sikrede vi, at alle kunne være med på farten – som det er, når man er på festival. Produktionen blev brugt i Grøn Koncerts markedsføring. 

Det Nationale Center for Fremmedsprog

Fart over feltet - spred noget, der kræver opmærksomhed

Ovenstående er henvendt til gymnasieelever, der har en interesse for sprog – men særligt også elever, der overvejer, at dykke nærmere ned i fremmedordene. 

Det var væsentligt at sætte en ramme, der inkluderede elever, der faktisk har erfaring med det, som omtales i videoen. Hertil blandes en omgang fart og feltet indover – alt er med udgangspunkt i et fokus på målgruppen. 

Vi har i Det Nationale Center for Fremmedsprog haft Hauritz Media til at udarbejde i alt 14 små videofilm for os i forbindelse med to forskellige projekter i efteråret 2020. Det har været en stor fornøjelse at samarbejde med Lasse omkring produktionerne af de mange små film. Vi havde selv nogle idéer til, hvordan produktionerne skulle se ud, og Lasse ydede kompetent sparring og kom med en række gode idéer til både indhold og form, der var med til at gøre det endelige resultat bedre. Vores filmproduktioner med masser af aktører og aftaler krævede en høj grad af kommunikation mellem Lasse og os, og det løste Lasse også uden problemer. Lasse udviste igennem hele forløbet en meget høj grad af fleksibilitet, hvilket var vigtigt for os. Endelig vil jeg nævne prisen: når vi holder pris og kvalitet op mod hinanden, føler vi virkelig, at vi har fået value for money hos Hauritz Media . Vi vender meget gerne tilbage til Hauritz Media, næste gang vi skal have produceret videoer, og vi kan give firmaet vores bedste anbefalinger.

Videoen er spredt ud på landets gymnasier, således at NCFF mere større præcision kan rekrutterer nye elever, der vil springe ud i sprogkonkurrencer. NCFF arbejder for at sprede sprogglæde blandt landets studerende – udenom de traditionelle teoribøger, der er fyldt med gloser. 

Ung Egedal & Tanzania

Flyvende toner i en køn kirke i Tanzania 

Disse dygtige elever skulle fremføre deres sang i en kirke – indspille den på bånd, som de indledende billeder demonstrerer.
Det stod klart, at stemningen skulle videregives – blødt, spontant og ærligt. Den videografiske del er optaget samtidig med, at sangen indspilles. 

Produktionen ovenfor er eget af Ung Egedal og produceret af Hauritz Media. 

En ny, opdateret identitet

Musikskolen i Egedal har længe haft samme logo, som gradvist ikke længere repræsenterede det udbud og værdisæt, som skolen efterkommer hver dag. Det blev klart, at skolen måtte udvikle et nyt, opdateret log.

Denne process og udfaldet er i videoen nedenfor udfoldet af dels elever, grafiker og skoleleder. Baggrunden for disse medvirkende er klar: forskellige perspektiver på skolens nye hjertebarn – og ansigt udadtil. 

 

Lasse / Hauritz Media gør altid en stor indsats for at forstå opgaven og spiller konstruktivt med på vores idéer. Lasse slipper aldrig opgaven, før den er helt i mål, og leverer altid fotos eller video, som vi er tilfredse med. Lasse er rar og omgængelig, og møder os altid med et smittende smil. Sagt af Morten Landsby som er Musikfalig Koordinatior. 

Kreativitet som fokus

Zsejl er eksperter i pædagogik. Lars går strengt op i, at den viden han videreformidler skal foregå i et kreativt rum. Det understøtter desuden grundstenene i al den viden han besidder og arbejder ud fra. Videoen ovenfor skal  netop viderebringe den video og de metoder, som Lars efterlever, når han underviser. Det stod helt klart, at Lars skulle igang med skriveredskaberne samtidig med, at han verbalt forklarer. Det giver et flow, der fastholder publikum og skaber substans. 

Kommunalvalg & unge gutter og gutinder

KV ’21 løber af ste i november og det er en udfordring af lokke unge i stemmeboksen. Af flere årsager. Et bud er, at KV ikke er vedkommende i tilstrækkelig grad. Eller der det? 

 

Vi sprang på gaden med et eneste formål: kan dit kryds influere nattelivet? 

 

 

 

Videoen er produceret i samarbejde med DJMX herunder Lasse Hauritz, Tobias Jensen, Anna Eggert & Silas Olsen for Ung Stemme. 

Hundenes verden, der handler mest om dig - flere videoproduktioner

Jannike Grey er hundetræner. Hun går højt op i samarbejdet mellem hund og ejer – og vigtigheden i, at erkende hvordan ejerens tilgang afgøre forholdet. 

Jannike havde behovet for, at dokumentere oplevelsen, som hendes kursister havde på hendes hundehold. Vha. flere produktioner af testimonals har Hauritz Media i samarbejde med Jannike Grey produceret bl.a. denne testimonal. 

Er du klar på et samarbejde?

Ræk ud nu. Ikke i morgen.